* Jag - gisslan *

Nu sitter jag och väntar, en väktare som precis har sett en person som bryter på vindsdörren i den byggnad som jag bevakar. Jag har larmat polisen och väntar på att en patrull ska komma. När de dyker upp ska jag skynda mig före dem och visa vägen mm. Det tråkiga är, att när vi går inne i huset så hoppar gärningsmannen fram och sätter en kniv mot min hals.............. jag, gisslan - inte roligt inte...... tur att det är på låtsas.

På schemat är det kvällsövning idag. Vi ska hålla på till klockan 21. Jag var en av dem som fick börja som polis och nu är det våran tur att vara figuranter. Som polis fick jag och min patrull först åka till en kille vars fd. flickvän anmält att hon fått ett sms, där det stog att han tänkte ta livet av sig. När vi kommer fram till lägenheten så svarar inte killen när vi knackar på, så vi öppnar dörren och ropar. Fram kommer en nyvaken och lite chokad kille, som undrar vad som försegår? Med andra ord så ville hans före detta jävlas med honom. 

Efter detta så fick vi åka och ta ett snack med ett gäng alkoholister som var högljudda, stojjade och störde folk omkring. Vi avvisade dem och de gick lunkades därifrån.

Det sista caset vi fick åka på var ett eftersök efter Alfons, en pojke som försvunnit i skogen bakom skolan. Alfons föräldrar berättade att han varit borta i två timmar och att han led av diabetes. Vi var flera patruller som deltog i letandet och tillslut så hittades han välbehållen i ett litet skjul!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback