* 5 veckor *

Då så var mina 5 semesterveckor förbi......men är nu 5 veckor närmare beräknad förlossning!
Är tillbaka på jobbet och känner mig inte alls lika pigg och smidig som innan jag semesterstädade mitt rum. Har haft en underbar semester med fint väder där jag likt en pustande flodhäst spenderat dagarna på olika stränder i närheten. Var bara sista veckan som regnet öste ner över oss och det förbaskade tältet som ungarna sovit i ute på altan. Det är inte torrt än.... 

Hann med en tripp till Gotland där den underbara solen lyste på oss under hela vistelsen. Kan egentligen inte säga att vi såg så mycket av själva Gotland, då största delen av tiden spenderades i Kneippbyn där vi bodde. Helt underbart och perfekt för den barnfamilj vi är. Frukost ingick samt inträde till deras vatten- och lekland. Barnen stormtrivdes och vi med som ganska lugnt kunde jäsa på solstolarna medan vi hörde barnens glada tjim och skratt vattenrutchbanorna. En tur till Visby blev det så klart och vi vandrade runt hela stan för att i hamnen hitta den glassbar som har över 100 olika sorter. Trots ömmande leder och ett uppluckrat bäcken så var det värt det, glassen var super.  

Även Grönalund fick äran att få besök av klanen Thyni Ristmägi och det var ju självklar en av sommarens varmaste dagar. Medan de andra åkte karuseller och kunde svalka sig med kalla öl, så satt jag och sökte skugga vid Kryddhyllan och passade bordet och väskorna sippandes på ömsom vatten och ömsom läsk. Hade visserligen sällskap hela tiden, då de turades om att fylla sina torra strupar men jag ville också. Åh vad det är tråkigt att vara gravid ibland......Men nästa sommar då ni, då är det jag som ska dricka vin och kalla öl, hoppa studsmatta, åka farliga karuseller och de värsta vattenrutcharna och få ta mig ett tjuvbloss då och då ;-))

Regnet som kom var nog ganska bra trots allt, då huset såg ut som om en orkan dragit igenom det efter 4 veckor utan städning. Vem vill vara inomhus och städa när solen skiner, inte jag iallafall. Det var bara att dra på sig gummihandskarna och sätta igång så när jag lämnade huset i måndags morse efter en veckas röjning, så var var sak tillbaka på sin plats igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback