* Varför växer baken *

Om jag är riktigt riktigt tyst, så borde jag höra att det knakar..... jag växer ju och frodas som bara den. Kan meddela att tre liter mjölk kan läggas till i kassen efter senaste MVC besöket. Allt är som det ska, man ska ju växa under graviditeten sa barnmorskan glatt ;-))

Efter många tankar och funderingar så har jag nog äntligen kommit på det.......anledningen till att rumpan och låren växer i samma takt som magen. Anledningen måste ju självklart vara att kroppen ska kunna hålla balansen, få någon sorts jämnvikt och låren växer väl för att orka hålla uppe alla dessa extra kilon. Brumlådans uppgift, förutom att göra det vi vet att den är till för, måste vara att hålla mig upprätt nu när jag är så framtung ;-)) Äntligen slipper jag fundera på detta när jag varm som en kamin och pustande och stönande försöker hitta en skön sovställning för att kunna somna in på kvällarna.


Mitt  järnvärde har stigit även det, så på något vis har jag allt fått ihop det med de förbaskade pillrena och till min glädje så är de inga förstoppningspiller.
Har nämligen den inte allt för roliga erfarenheten i bagaget, som efterspel då jag snällt för några år sedan låg på britsen i blodbussen. Gladeligen knep jag ihop det röda lilla skummgummihjärtat i handen för att få blodet att pulsera bättre och spruta in i uppsamlingspåsaen. Sedan när jag glad i hågen knaprade i mig några av alla dessa tabletter på kartan som jag fick med mig av en snäll sköterska, så blev det helt enkelt trögt. Fick kämpa fram varenda liten centimeter, kanske en bra övning inför att  att föda bebis ;-))

Efter att jag i stort sett tömt mina järndepåer då jag kastade resterande piller på kartan och struntade i allt vad järntabletter heter, så var det banning från doktorn och ordination nya tabletter utan bivekning.

Slutet gott, allting gott och nu får det vara slut med skitsnack. 
 


Kommentarer
Postat av: hon med den där nere....

Hej Jossan! Läste all allt är som det ska....Man växer o frodas så nu hoppas jag att det är slut med det efter man har klämt ut lilla guldklimpen.Hörde o läste att ni väntar en flicka,jätteroligt o handla söta små tjej kläder.Ha det bra Kramisar från Pia....

2008-06-17 @ 14:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback