* Kontorsråtta *

Då har skogsmusen gått och blivit kontorsråtta. 
Dags att få lite struktur på livet som bebisbärare med dagtid måndag till fredag, till barnen där hemmas stora  belåtenhet. Det är nämligen inte allt för populärt med kvällspass tre, fyra och fem på raken. Dessa veckor får de endast träffa sin underbara och goa mamma högst en timme på tidiga morgonkvisten, då allas humör är på topp och tiden fram till skola alltid blir för knapp. Det är inte alla mammor som på förmiddagen pussar sina barn hejdå på dagis/skola och säger vi ses imorgon bitti igen ;-)

Har fått ett alldeles eget rum och snart sitter den egenskrivna namnskylten utanför dörren.
Största problemet nu är frågan om det är värt att köpa några blommor som kan lysa upp de allt för tråkiga och kala fönsterbläcken. Ska ju bara vara här i fyra månader... Fruktskålen är redan på plats, då rädslan att inte ha något att stoppa i gravidmagen när suget sätter in är stor. Det är ett sug som heter duga och slår alla dammsugare med hästlängder.  

Tycker att allt känns toppen. Alla är supertrevliga och de flesta har jag ju redan träffat. Det är lite segt i början innan allt kommer igång. Har fått några ärenden men måste invänta analysbesked innan jag kan jobba vidare.
Har läst en hel del om den nya  och avskyvärda drogen Bromo-Dragonfly, då jag har ärenden som rör sig om detta. Säger bara fy sjutton och jag fattar inte att vissa av våra ungdomar våga stoppa i sig sånt skit. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback