* Tvåbarnsmamman har blivit trebarnsmamma *

Ja bebis har kommit, för si så där 4 månader och 9 dagar sedan =)

Efter att pustande gått över tiden med sju hela och otroligt långa dagar så satte allt tillslut igång. På ren rutin och stark vilja så gick förlossningen galant och i en rasande fart.

Efter svaga förvärkar hemma under dagen, så satte det igång rejält och snabbt på senkvällen. 50 minuter efter ankomst till förlossningen så hade jag äntligen ett stycke underbart bebis i mina armar!!! Ville gärna ha en septemberbebis, så med tolv minuter tillgodo så fick jag min önskan uppfylld. Den 30 september klockan 23.48 kom en lillskrutta på 4890g och 55 cm lång till världen och hon har fått namnet Alva. 

Har tänkt skriva här så många gånger men så fort jag börjat så har det pockats på min uppmärksamhet... Har det inte varit ammningsdags så har det varit blöjbytardags eller bära runt en gråtande bebisdags eller lagamatdags och hänga tvättdags eller läxläsningsdags eller pysseldags och ut på hundpromenadsdags..... men jag tycker faktiskt att det är rätt coolt, ja rent av supercoolt att vara trebarnsmorsa =)) 

Livet är faktiskt alldeles underbart och jag har ju nu min lilla barnaskara som jag alltid önskat mig. Vissst kretsar det mesta nu runt Alva och hennes rutiner men jag njuter, liksom hennes syskon. De avgudar Alva och vill ha henne hos sig hela tiden. Wilma är ju en gåva från gudarana som hjälper sin mamma som en räddande ängel när Alva vägrar släppa taget om mamman sin. 
 
Jag är lycklig!


Kommentarer
Postat av: Pia

Äntligen är bruden igång ;-)

2009-02-09 @ 11:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback